Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ  ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ  ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ

Θα  περιηγηθούμε  στη γύρω περιοχή χρησιμοποιώντας τους αγροτικούς δρόμους που ξεκινούν από το χωριό  ή  τα  μονοπάτια  που οδηγούσαν παλιά  σε μαντριά
 Πρώτη  ωραία  διαδρομή  είναι αυτή που  ξεκινάει  από  την εκκλησία  και  μ΄ένα  μικρό  μονοπάτι  μας οδηγεί  στην Κοτρώνα  ,μια  μεγάλη πέτρα που αιωρείται  εκατοντάδες μέτρα   πάνω  από το  ρέμα  που  ξεκινάει  από  την Περδίκω (βρύση με κρύο νερό  κάτω  απέναντι από το Φουρκοσπύρο).Από   εκεί  αγναντεύεις όλη  την κοιλάδα του Σπερχειού μέχρι  τα  Καμμένα  Βούρλα,καθώς επίσης  και  προς  το Βελούχι.Αν ανεβούμε  προς  τ άριστερα βγαίνουμε  στη κορυφή  της Μπουμπουτράχης    με φοβερή θέα   σχεδόν  360  μοιρών .
Θέα  από την Μπουμπουτ'ραχη   προς  τα  Αμπέλια
Μπορούμε  να  δούμε  τον Όλυμπο,τον Κίσσαβο,τα Άγραφα.το Βελούχι,την Οίτη,την Γκιώνα,Τον Παρνασσό ,Το Καλλίδρομο  και  τέλος τον Μαλιακό. Συνεχίζοντας  κατηφορικά φτάνουμε  στο Αλωνάκι  και  τέλος  στα  Αγελαρέϊκα  τα  μαντριά.
Ξεκινώντας  από τα Χαλβατζέϊκα  μετά από 300 μ. Υπάρχουν τρεις επιλογές :
·       Ακολουθώντας  τον  αριστερό δρόμο  και   συναντάμε αριστερά  μας  τον βράχο  του Γεραποστολιά   να δεσπόζει πάνω από  τα Σουφλέρια με  φοβερή θέα   στον κάμπο  της Λαμίας  αλλά  και  προς  το χωριό,συνεχίζοντας  συναντάμε  την Καρατζόλακκα,το Μυαλό και τέλος  τα Αμπέλια  όπου  παλαιότερα  υπήρχαν  όντως  αμπέλια  λόγω του  καλού  κλίματος.Υπήρχαν  επίσης   συκιές,καρυδιές  ,αχλαδιές  με τις περίφημες αρμούτες,και  κοντούλες Στο  κέντρο τηςπεριοχής αυτής σχηματίζεται το χειμώνα  μια ρηχή λίμνη.Πιο  κάτω  απέναντι  από το ρέμα  συναντάμε  τα  Ντριμάρια  όπου  είχαν   μετά τον πόλεμο  τα  μαντριά  οι Μπλετσαίοι  και άλλοι.
·       Αν πάμε ευθεία δεξιά  μας συναντάμε  τη Λαζνιά,μετά από περίπου 2 χλμ δεξιά  μας βρισκεται  ηΨ΄λόραχη ,προχωρώντας φτάνουμε στα Δασιά Δέντρα και αν πάρουμε  τον αριστερό χωματόδρομο φτάνουμε στο παλιό Καλαμάκι.
·       Αν πάμε  δεξιά  μετά από 1 χλμ συναντάμε δεξιά μας τη Διασέλα  με πανοραμική  θέα προς το χωριό ,ακολουθεί  η Μεγάλη λάκκα και  μετά  αγναντεύουμε  τα χωράφια  σαν να βρισκόμασταν σε αεροπλάνο,αν συνεχίσουμε  κατηφορικά  συναντάμε  τον δρόμο για τα χωράφια  στη θέση  Ντούκα  τα χωράφια.
Θέα  του  Κάμπου  από τη  Κφόπετρα

Από το  παλιό γήπεδο-σημερινή πλατεία  ξεκινάει μια σχετικά εύκολη διαδρομή  .Μετά τα γιούρτια  του χωριού(μικρά οικόπεδα που χρησιμοποιούνται σαν λαχανόκηποι κάποια από αυτά ενώ τα παλαιότερα εκεί το καλοκαίρι γίνονταν οι λιάστρες για να ξεραίνουν τα καπνά)  αριστρερά  μας βρίσκεται  τ΄Καλτσά το κλήμα  με  το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής στη κορυφή ( στην εορτή της γίνεται το πανυγήρι  του καλοκαιριού),δεξιά  βρίσκονται  του Μπαρμπαγιώργου  η λάκκα και  τα  Κοντοκλάρια.Συνεχίζοντας  στο αριστερό μας χέρι συναντάμε  το παλιό εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής,(πίσω από αυτό συναντάμε  απομεινάρια  σπιτιών που υπήρχαν  εκεί πριν ιδρυθεί το σημερινό χωριό),προχωρώντας φτάνουμε στην Παλιογκορτσιά,ακολουθεί  η κορυφή της Μίχας αριστερά και τα  Ταμπούρια δεξιά,ακολουθεί  η Φρουτόραχη  και τέλος  το Καρβουνόρεμα  πίσω  από  το Χάνι  ή Δραχμάνακα.

Πηγαίνοντας  για  Λαμία   μόλις  σκαπετάμε συναντάμε  τον Αλεμάρο  ,μετά  από 300 μ. ξεκινάει  δεξιά  μας ο δρόμος που οδηγεί  στη  Κληματόραχη,Ντριμάρια  και Λυγαριά.Μετά  από 1 χλμ. Ξεκινάει  απέναντι από  τη στρούγγα   μονοπάτι  που  οδηγεί  στα  Γεωργανάτ’κα,Μαρμαράκι ,Παπαϊαννόλακα,Μπουφόρεμα και καταλήγει  στη Σελά .Συνεχίζοντας  για Λαμία  δεξιά  μας είναι  η Τούμπα, αριστερά  μας βρίσκονται  τα Μαυραλ’θάρια και  τέλος  φτάνουμε  στο  Δεκάξι  ή στη Δημοσιά  όπως  έλεγαν παλια  το δρόμο  που οδηγεί στη Λαμία.Από το  δεκάξι  ξεκίναγε   παλιά  και ο Δρόμος  για  το  Μοναστήρι  της Αντίνιτσας  και  το Ραντάρ  του στρατού.
Κάτω από  τα Μαυραλιθάρια  Ιανουάριος 2012

Στην βόρεια άκρη του χωριού ξεκινάει  ο δρόμος για τα χωράφια ο οποίος τώρα  είναι ασφαλτοστρωμμένος.Αμέσως αριστερά υπήρχε  η βρύση  της Μότσιους  (αλλά τώρα είναι θαμμένη),συνεχίζοντας φτάνουμε  σεμια υπέροχη τοποθεσία  με πλατάνια  του Τζαννή τον άμπλα ο οποίος τώρα  κοντεύει να στερέψει.Απέναντι βρίσκεται  ο Κούμαρος  στους πρόποδες του οποίου βρίσκονταν ο παλιός δρόμος για τα χωράφια   και  η περιοχή της Αρκουδότρυπας.Πιο  κάτω συναντάμε  Ντούκα  τα χωράφια,τ΄Καψάλη τα Χωράφια (απ΄όπου δεξιά  ξεκινάει  χωματόδρομος  για  Τσιάκα  τ΄σούδα,  το εκκλησάκι  της Αγίας  Κυριακής, την Κυριακόραχη , και το Μάρκο  ),το Παληχώρι  πιο  κάτω, οΑγκορτσόλογγος αριστερά, μετά την ευθεία  ακολουθεί  η Κ’φόπετρα και τέλος φτάνουμε στ’ Αλώνια    όπου υπάρχει  η Ασπρόβρυση  με το κρύο νερό  της.

Στα  χωράφια  συναντούμε  αριστερά  την Κρικέσα  και το Τσατάλι,ευθεία  κάτω από την Ασπρόβρυση είναι  οι Κεραμόγιες,η Πρώτη  ,το 24  και τα Πηγάδια,νότια  από την Απρόβρυση προς το χωριό  είναι  ο Γκούβδας, οι Μητουλίνες, και  ο Μάρκος.
Όλες  αυτές  οι  ονομασίες  των  περιοχών  προέρχονται  από  τα  ιδιαίτερα  μορφολογικά  χαρακτηριστικά  τους  ή  από το όνομα  του  ιδιοκτήτης ή από  κάποιο συμβάν  που  έγινε  εκεί.